Ensamhetens kväll.

Normalt älskar jag den här stunden på kvällen, då jag får vara helt själv och bara mysa i soffan med en kopp te och en bra bok eller ett magasin. Men i kväll känner jag mig ensam och hade gärna haft lite mys i soffan. Tror att jag saknar J (senaste dejten) mycket mer än vad jag vågar erkänna för mig själv eller för någon annan. Hade en tanke på att gå på en liten dejt i kväll, men avböjde. Är rädd för att leka med både hans och mina känslor just nu. Jag behöver inga fler män som rör om i huvudet på mig. Samtidigt tror jag att de här kvällarna är så nyttiga, att bara sitta och fundera över vart man själv befinner sig just nu. Vad vill jag göra? Vad vill jag planera in i mitt liv? Har starkt funderat på att söka ett jobb i Oslo som barnflicka. Egentligen tycker jag att jag är för gammal, men det är ett rätt skönt sätt för att ta reda på vad jag ska göra framöver. Jag har det så bra i dag, ett grymt bra jobb och borde vara nöjd över att vara så ung och ändå ha ett fast och bra arbete sedan tre år tillbaka. Men jag är inte nöjd. Ska jag börja plugga? Flytta till vackra Italien? Och den kommande julen...den går som vanligt i ensamhetens tecken. Hade funderingar på att åka till Abisko och ha några härliga skiddagar. Det är ju snart! Blir aldrig Du fundersam över vad du vill göra i ditt liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0